Hvordan man drage fordel af Public Relations

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Netto Ordoptælling er 760 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
Hvordan man drage fordel af Public Relations
Beslutte én gang for alle at gøre noget ved dem, uden for publikum hvis opførsel påvirker organisationen mest.
NÃ¥r medlemmer af disse “offentligheder” af jeres opfatte og forstÃ¥, hvem og hvad du er, og lide hvad de ser, vil adfærd, som flyder fra disse opfattelser sætte et smil pÃ¥ dit ansigt.
Gode ting til at ske som konvertere salgsemner til kunder, overbevisende eksisterende kunder til at bo hos dig eller endda nedtone aktivist retorik. Selv internt stiger produktivitet ofte, når medarbejderne konkludere at du virkelig sig om dem.
Det er alle mulige når du forpligter organisationen til at konfrontere frontalt dem nøglen target publikum opfattelser og adfærd.
Let at gøre? Nå, er det ikke så svært når man har en køreplan til at guide dig.
Helt i toppen, prøv notering, sige, din top tre uden for publikum, hvis adfærd kan virkelig påvirke succes af din organisation. Lad os vælge publikum på toppen af listen og gå til arbejde på den.
Kan ikke tage nogen chancer på at være forkert om hvad de synes om dig, så nu er det tid at begynde at interagere med publikum. Stille en masse spørgsmål. Hvad synes de om dine tjenester eller produkter? Er der en antydning af negativitet i deres svar? Registrerer du de onde virkninger af et rygte? Er deres fakta, unøjagtige og korrektion?
Hvilke oplysninger samler som det betyder for dig er lad du danne en pr mål. Det kunne være så simpelt som at korrigere en forkert opfattelse, rydde op en misforståelse eller spiking at grim rygte. Dit mål kan endda nødt til at tage sigte på en udbredt tro, det er bare plain forkert.
Med dit mål sæt, hvordan vil du faktisk påvirker disse opfattelser? Selvfølgelig, tager der en vellykket strategi. Men når det kommer til at virkelig gøre noget om udtalelse, vi har kun tre måder at gå: skabe mening, hvis der ingen er, ændre eksisterende udtalelse eller styrke den. Bare sørg for at den strategi, du vælger flyder logisk fra pr mål du indstille.
Hvad præcis vil du sige til medlemmerne af dine vigtigste målgruppe? Tja, det afhænger i høj grad hvilke ændringer i opfattelsen og dermed adfærd du ønsker. Din meddelelse skal være klar som et bjerg stream og frem for alt faktuelt troværdigt og overbevisende. Det skal være direkte og så overbevisende som muligt. Kunne bidrage til at prøve det på et eller to medlemmer, publikum og få deres reaktioner.
Tør jeg kalder denne del sjov? Kommunikation taktik, jeg mener? Der findes snesevis, og de alle vil nå medlemmer af dine vigtigste målgruppe med varierende grader af effektivitet. Du kunne bruge personlige møder, emails, breve til redaktøren og brochurer, eller du kan prøve at åbne huse, taler, radiointerviews og endnu et pressemøde. Der er mange, mange flere.
Men nu, du kan undgå dette. Du skal igen arbejde interaktivt med medlemmer af din vigtigste målgruppe eller du vil aldrig vide, hvis dit mål, strategi, budskab og kommunikation taktik nogensinde har arbejdet.
Når du igen mødes med disse individer, vil du spørge spørgsmål svarende til din første udtalelse overvågning session.
Forskellen er denne gang, at du er varmt på sporet af ændrede opfattelse, fordi du ved, de vil næsten altid føre til ændring i adfærd du virkelig ønsker.
Ser det ud som du havde held med at rydde op denne misforst̴else? Eller i udrydde det forkert men deep Рsiddende tro? Eller skyde store runde huller i det drillesyge rygte?
Hvis ikke du er tilfreds med dine fremskridt, overveje at ændre mix og hyppigheden af din kommunikation taktik. Og glem ikke at tage et hårdt kig på din besked. Var det virkelig klart? Støttede din fakta og tal din påstand, at rygtet er ikke blot uretfærdigt, men hurtfully forkert?
Endelig, som nævnt i toppen af dette stykke, når medlemmer af din nøgle publikum virkelig forstår dig og din organisation, ske gode ting normalt. Ting, der virkelig vil sætte smil på dit ansigt.
udgangen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.